Siden Kawasaki så dagens lys i 1972, er det blevet en bestseller i mange forskellige fællesskaber og grupper. Eksempelvis var Kawasaki sko i 80'erne foretukket af tagarbejdere på grund af den lave vægt og det skridsikre gummi, der var ideelt som en del af uniformen på de hældende tagoverflader.
Senere blev Kawasaki en yderst populær indendørssko. Eksempelvis skal danske Michael Laudrup have sagt at Kawasaki var hans favoritsko til indendørs fodbold. Da modeindustrien blev forelsket i Kawasaki footwear blev sortimentet udvidet og de originale Kawasaki styles blev fremstillet i alle regnbuens farver.
Gennnem historien har Kawasaki entusiaster gentagende gange genopfundet brandet og formål at bruge skoen til, hvilket har resulteret i en stadig stigende målgruppe med stor diversitet og forskellighed blandt brugerne og deres formål. Derfor er omfavnelsen og fejringen af forskelligheden kernen i Kawasakis brand. Kawasaki fejrer frisindet og og åbensindet hos Kawasaki entusiaterne, i alle aldre, sætter pris på en farverig og uprætentiøs livsstil i samspillet mellem moderne og komfortabel. Kawasakis kollektioner er produceret med livsglade individualister i tankerne. Kawasaki er et mix af basis favoritter, iøjnfaldende farver og print i moderigtige materialer og detaljer, der sikrer dig muligheden for at skrive din egen unikke historie.